Tuesday, April 1, 2008

Tema Japan: Del 9

Söndag 2008-03-29
Är inte alltför slö när jag vaknar trots den sena kvällen. Kanske lite påverkad fortfarande. Går till kokohouse och käkar lite currykyckling. Tar en med styrka 2 den här gången. Ganska starkt faktiskt. Tydligen måste man klara käka en styrka 5 innan man får prova styrka 6-10. Tror jag håller mig under fem. Efter kokohouse känner vi oss riktigt pigga och bestämmer oss för att gå och titta lite i affärer.

Ser äckligare ut än vad det är

Första anhalt är Labi, som är ett teknikvaruhus. Ser ganska exakt ut som yodobashi fast uppdelat i fem mindre väningar iställer för två stora. Kollar om jag kan hitta några bra, roliga tillbehör till wii men hittar inget speciellt. Hittar kameran jag köpte åt Sara och hennes mamma för exakt samma pris här, tur att det inte var lägre.

Efter att ha spelat trumspelet på arkaderna har Jonas blivit sugen på att köpa ett trumset att koppla till datorn. Går till en musikaffär nära stationen och provspelar lite. Verkar rätt coolt faktiskt. Ett av trumsetten man kan köpa är exakt det som används (fast modifierat) i trumspelet. Försöker övertyga Jonas att köpa det på en gång men han är inte så säker.

Nu drar vi till arkadstället för att lira lite DJ spel. Känner mig lite seg så vi börjar med en lätt låt. Går inget vidare, kanske är slöare än jag tror, vi ger upp. Vi går hem.

På kvällen händer inte så mycket. Vi är sega, så jag skriver lite blogg och surfar medans Jonas kollar trumset på nätet. Till middag käkar vi resten av Jonas import-korvar efter att ha tinat korvbröden på golvet framför kaminen.

Mmmmm, "korvbröd"

No comments: