Thursday, September 2, 2010

Brasilien del 5

Fredag 2010-08-27
Upp lite senare idag. Ska inte äta mycket frukost idag för vi ska till en köttrestaurang på lunchen som Maristela har bokat. Sagt och gjort. Den är restaurangen är dock riktigt high end. Det är som en svärm av kypare som nästan springer mellan borden. Sätter man skylten på grönt kan man samla på sig otroliga mängder kött på kort tid. En intressant del om jag inte smaka förut är ”puckeln” på tjuren som dom har här (sitter på ovansidan av halsen). Mycket mör! Smakar det så kostar det dock, 550 Sek per person blir det ungefär totalt. Men det är sååååå gott.

Kött. På Spett. Mmmmm
På kvällen blir jag medbjuden på barnkalas av Jens men han varnar för att det nog inte är väldigt stressande med barnskrik. Känner mig lagom mör efter lunchen så jag tar en raincheck och går till hotellet. Efter att tidigare ha trott att fitness-rummet var stängt frågar jag nu i receptionen och det visare sig att jag letat på fel våning (dvs den våningen där det är visat i hissen att man det ska vara). Eftersom jag inte har några vettiga springskor går jag en halvtimme på löpbandet och tränar lite halvslappt i nån multi-gym maskin innan jag surfar, kollar film och till slut somnar.

No comments: